Wim "Huibbe" Huybrechts (vocals)
Chilly Willy (B) March16 - 2007 The Borderline Diest

Chilly Willy Loony Goony and the Free American Indian Hippy Blues Street Fruits oftewel gewoon Chilly Willy hielden hun 15de verjaardagsfeestje in The Borderline te Diest. Gewoonweg gezellig vol zat deze bluesclub en rond tienen begonnen "de Huibbe" en de zijnen aan hun feestje
.En een feestje zou het worden! Een warming-up hebben deze volleerde muziekanten niet nodig en al van bij de eerste nummers zaten de heren al dadelijk op kruissnelheid. Met nummers als Backstracher en I Got love If you want it van de hand van T. Knight was de stempel van de avond reeds gezet. Na nummers als 300 pounds of Heavenly Joy, volgens mij speciaal ingelast voor Kris "Chappy" Lambert (bass) en een standaard voor de Huibbe, W. Dixon's "My Babe" werd het tijd om de eerste special guest aan te kondigen.. Dirk Verbessen op Accordion.
"Watch Yourself" van de hand van little Walter was één van de eerste nummers waar Dirk z'n kunnen op kon laten horen. Bij de soundcheck had ik noten waargenomen van "daar bij die molen" maar dit was dus totaal anders en ja...hij kan spelen. Afwisselen met guitarsolo's van Alain "AC" en deze accordion veel dit best te smaken. Voor Dirk Cuyvers (guitar) werd het tijd om de les Paul in te ruilen voor z'n Epiphone en na Little Girl werd I'm leaving you (Commit a Crime) van Howlin' Wolf het laatste nummer van de eerste set. Een nummer dat dankzij het rauwe smoelschuifwerk van Yvan Duchêne goed tot uiting kwam. Niet natuurlijk na een kleine anecdote over deze song van de hand van de "huibbe" . Voor pittiger details moest je aanwezig zijn!

Dirk Verbessen
(Accordion)
Alain "AC" Counye (guitar)
Yvan Duchêne (Bluesharp)
De 2de set begon met een beetje slide-guitar aan de hand van Alain"AC" en na een stukje
Poëzie van den Huibbe startte de 2de set al zo sterk als de eerste met de Bo Diddley sound en
het nummmer "Pretty Thing". Al vlug waren de handjes alsook de sfeer dadelijk in de hoogte.
Na het Diddley-geweld tijd voor de 2 andere special Guests. Op de harmonica, oud gediende...
Dizzy "Gerry" Alaerts en het opkomend guitartalent ... Stijn Bervoets. De zaal werd verhit en
de nummers volgden aan een duizelingwekkend tempo. Er volgde zelfs een poloniase...
Dizzy "Gerry" Alaerts (Bluesharp)
  Kris "Chappy" Lambert (Bass)

Dirk"Calvin" Cuyvers (guitar)

Eerste bisnummer van de avond werd de Hip Shake en hard moest er niet worden aangedrongen om aan het dansen te slaan. 2de werd er terug eentje van Willie Dixon... "Mellow Down Easy". Tijdens dit laatste bisnummer mocht de band even gaan rusten en volgde er een indrukwekkende drumsolo van de ouderdomsdeken van de band "Walter Cuyvers" Einde party? Buiten de bende van de Huibbe gerekend...De special guests werden terug op het podium geroepen en er werd zelfs een 4de bijgehaald. Cora Lee (No Trouble) had haar zoveelste operatie achter de rug na haar motorongeval, maar dat kan deze fury uiteraard niet temperen. Na een lang uitgesponnen "Got My Mojo Working" waarbij de "Coyote Uggly" danspasjes op den toog van Huibbe bijna verkeerd afliepen dachten we echt dat het feestje ten einde was. NO WAY... Aan Cora lee werd gevraagd om het het prachtige Stormy monday van T-Bone Walker te brengen, zodat den Huibbe z'n troepen eens kon schouwen vanuit de zaal. Cora bracht dit nummer met verve gekruid door een heerlijke guitarsolo van Stijn, en ondanks een "gigje" van om en bij de VIER uur SWING EN JUMP BLUES mocht dit slowbluesje er best zijn. En toen... Ja ik denk dat de bassplayer z'n vingers niet meer voelde van 4 uur aan de basstrings te trekken, zodat er dan toch een einde aankwam. Gaste...16 jaar viering hetzelfde????
Stijn Bervoets (guitar)

Review & Photo's Freddy B

Cora Lee (vocals)